Project: Oude Haagsebrug

De Oude Haagsebrug is een busverbinding tussen de vervoersknooppunten Amsterdam Sloterdijk en busstation Schiphol Noord. Voor een kortere reistijd en betrouwbare dienstregeling wordt het tracé opgewaardeerd. Zo wordt onder andere de bestaande brug over de Ringvaart vervangen en wordt de bochtige route via het viaduct over de A9 vervangen door een nieuwe brug. Om de huidige situatie goed in beeld te brengen zijn er metingen uitgevoerd waarbij gebruik gemaakt is van verschillende inwinningsmethoden. Er is ingewonnen door middel van rijdend scannen, statisch scannen en terrestrisch meten (totalstation en GPS).

Het doel voor de gemeente Haarlemmermeer is: via een aanbesteding in de vorm van een UAV-GC Design & Contruct een passende oplossing vinden vanuit de markt. Een volledige en betrouwbare DTM is een belangrijk onderdeel voor de gemeente om het project in deze vorm uit te besteden richting de marktpartijen. Inmiddels is de aanbestedingsprocedure Oude Haagsebrug gestart.

André Harsevoort
André HarsevoortProjectleider
Kunnen we ook iets voor u betekenen? André vertelt u graag meer over de mogelijkheden bij uw project. Neem vrijblijvend contact met hem op.
Detailmeting Westtangent
Westtangent
Oude Haagsebrug
Scannen Oude Haagsebrug
Scan Oude Haagsebrug

Werkzaamheden

1. Voorbereiding

Afstemming en communicatie
  • Afstemming met betrokken partijen, waaronder Gemeente Haarlemmermeer, Rijkswaterstaat, Schiphol Real Estate en onderaannemers.
  • Maken planning en gebiedsindeling van de terrestrisch in te meten gebieden.
  • Vergunningen en toestemming regelen voor toegang tot diverse gebiedsdelen.

2. Uitvoering

Uitvoering van de meting
  • De terrestrische meting wordt uitgevoerd met totalstation en GPS, waarbij de grondslag gemeten wordt met GPS en hierop door middel van tachymetrie wordt aangesloten.
  • Statische scan met scanappatuur en berekening t.o.v. bekende grondslag.

3. Verwerking

Verwerking meetdata
  • De meetdata wordt opgewerkt en gecontroleerd op kwaliteit en volledigheid. De terrestrische metingen worden aangesloten op data afkomstig uit de ingewonnen scans.
  • De meetdata wordt opgewerkt conform NLCS in een CAD-bestand.